Konsument wykształcony, pracujący i otwarty na coraz bardziej nowoczesne formy finansowania – to portret kredytobiorcy, który wyłania się z udostępnionych w 2014 roku przez Volkswagen Bank wyników badań na temat kredytobiorców planujących zakup samochodu.
Konsument wykształcony, pracujący i otwarty na coraz bardziej nowoczesne formy finansowania – to portret kredytobiorcy, który wyłania się z udostępnionych w 2014 roku przez Volkswagen Bank wyników badań na temat kredytobiorców planujących zakup samochodu.
Badanie otwartości Polaków na nowatorskie rozwiązania finansowe oparto na przykładzie cech oferowanego przez Volkswagen Bank AutoKredytu. AutoKredyt jest przeznaczony zarówno dla osób fizycznych, jak i prowadzących własną działalność gospodarczą oraz dla firm z sektora MŚP. Aby z niego skorzystać, nie trzeba dysponować wkładem własnym. Właściciel samochodu dopiero pod koniec umowy decyduje, czy chce auto zatrzymać, czy zwrócić je i wymienić na nowe w ramach kolejnej umowy. Z AutoKredytu mogą korzystać klienci salonów Volkswagena i SEAT-a (AutoKredyt), ŠKODY (ŠKODA Kredyt Niskich Rat), Audi oraz Porsche (AutoCredit).
AutoKredyt wedle potrzeb
Spośród badanych osób ponad 1/3 wyraziła zdecydowaną chęć skorzystania z oferty AutoKredytu. W tej grupie charakterystyczna jest niemal idealna równowaga między kobietami i mężczyznami. Najchętniej z oferty skorzystałyby osoby w sile wieku, liczące 36-45 lat. Wiąże się to z jednej strony z faktem, że mają już za sobą najważniejsze i najbardziej kosztowne życiowe decyzje (zakup domu, mieszkania) i zaczynają akumulować kapitał. Poza tym na dojrzałym etapie życia potrzeby względem samochodu są najbardziej złożone i sprecyzowane. Auto musi często spełniać oczekiwania nie tylko kierowcy, ale i całej rodziny. W takiej sytuacji łatwiej docenić zalety AutoKredytu.
Ponad połowa warszawiaków chętna na AutoKredyt
Badania Volkswagen Bank wykazały również, że Warszawa wyróżnia się w odpowiedziach ankietowanych – na AutoKredyt zdecydowałoby się 56% ankietowanych mieszkańców stolicy. To rynek zdecydowanie najbardziej otwarty na nowe rozwiązania. Drugą grupę – równie pozytywnie oceniającą zalety wygodnego, nowoczesnego finansowania – stanowią osoby z miast liczących od 50 tys. do 200 tys. mieszkańców (41%). Jednocześnie wśród ankietowanych dominującą grupę stanowią osoby z wyższym wykształceniem oraz zatrudnione na etat lub prowadzące własną działalność gospodarczą (małe
i mikroprzedsiębiorstwa).
AutoKredyt trafia więc w potrzeby nabywców, którzy cenią sobie możliwość wyboru, wygodę i elastyczność rozwiązań. Równie istotne są kwestie przeglądów i napraw samochodu w autoryzowanym serwisie oraz możliwość wymiany auta po 3-4 latach, czyli jeżdżenia wciąż nowym i nowoczesnym samochodem.
dodane przez MultiComm