Według raportu „Produkty finansowe w Internecie” przygotowanego przez serwis Interaktywnie.com, oferta usług finansowych w sieci zyskuje coraz większą popularność – już ponad 11 milionów Polaków korzysta z e-kont bankowych, prawie 5 milionów internautów wybiera polisy direct, do tego 150 tysięcy osób korzysta z e-kantorów. Łącznie ponad 11 milionów z nas zarządza swoimi pieniędzmi przez Internet, gdzie nieustannie podejmuje się istotne decyzje pieniężne. Jakie atuty usług finansowych online skłaniają internautów do korzystania z nich?
Po pierwsze: całodobowy dostęp i monitoring finansów
To, co wyróżnia wszystkie usługi w sieci to 24-godzinny do nich dostęp. Dzięki temu nie trzeba już wychodzić wcześniej z pracy, by zdążyć do placówki finansowej przed jej zamknięciem - to m.in sztywne godziny pracy takich instytucji zachęcają ich klientów do korzystania z internetowych rozwiązań. Ponadto usługi w Internecie pozwalają na nieustanny dostęp do naszych kont, transakcji oraz wszelkich usług finansowych - wszystko to dzięki temu, że poprzez stronę internetową każdej instytucji finansowej mamy możliwość zalogowania się na swoje konto i tym samym pełnej kontroli naszych finansów.
Po drugie: szybkość transakcji
W sieci nie trzeba wykonywać pilnych przelewów na kilka dni przed wyznaczonym terminem księgowania ich na koncie drugiej strony. Każda usługa internetowa jest możliwa do zlecenia "od ręki" - przelew za zakupy w e-sklepie, zamówienie ubezpieczenia wyposażenia mieszkaniowego czy coraz popularniejsze pożyczki online. Niemal każdą sprawę załatwimy bardzo szybko, bez wychodzenia z domu - to duże udogodnienie dla osób pracujących.
Po trzecie: rozwiązania mobilne
To, co mocno wiąże się z usługami finansowymi w sieci to ekspresowo rozwijający się rynek urządzeń mobilnych. Za pomocą telefonu czy tabletu nie tylko zapłacimy za zakupy (nawet te tradycyjne w sklepie!), ale i porównamy oferty instytucji finansowych, sprawdzimy wysokość rachunku za telefon czy znajdziemy najbliższy bankomat. Co ważne, wszystkie z tych czynności możemy wykonać stojąc w popołudniowym korku, wypoczywając w górach, czy… leżąc w łóżku.
Po czwarte: innowacyjne usługi i produkty
To, na co warto zwrócić uwagę, to także szeroka oferta produktów, które niekoniecznie oferują instytucje stacjonarne. Przykładem mogą być pożyczki online, które dzięki szybkości transakcji i możliwości elastycznej spłaty cieszą się dużym zainteresowaniem. - Szybkie pożyczki pozabankowe są nowoczesną ofertą finansową stworzoną na miarę potrzeb każdego z nas.- wyjaśnia Sylwia Ambroziak Dyrektor Zarządzający z firmy Friendly Finance Poland, operatora usługi Pozyczkomat.pl.
Poza szybkimi pożyczkami, na uwagę zasługują oferty ubezpieczeń przez Internet, które dzięki jasnej procedurze internetowej zyskują nowych zwolenników.
Po piąte: koncentracja na kliencie i jego potrzebach
Choć mówi się: "klient nasz pan", zasada ta jest szczególnie widoczna przy usługach finansowych online, gdzie komunikacja (o dziwo!) bywa zindywidualizowana, a sugerowane oferty dopasowane do oczekiwań klienta. Wynika to z faktu, że instytucje finansowe, poprzez wejście do biznesu internetowego, chcą zatrzymać przy sobie dotychczasowego klienta, ale i przekonać go do takiej formy interakcji. Warto podkreślić, że usługi finansowe w sieci same w sobie stanowią odpowiedź na potrzeby klientów, którym brak czasu na załatwianie codziennych spraw na mieście.