Z dynamicznym rozwojem rynku urządzeń mobilnych telefony komórkowe oraz tablety stały się nie tylko narzędziem służącym do komunikacji i rozrywki, lecz także zarządzania finansami. Organizatorzy plebiscytu Złoty Bankier 2012 przygotowali zestawienie najciekawszych nowinek i usług w polskiej m-bankowości.
Kilka lat temu dostęp do konta bankowego za pośrednictwem telefonu nie przyszedłby zwykłemu użytkownikowi do głowy. Dziś papierowe wyciągi i kolejki w oddziale banku odchodzą w zapomnienie, a ich miejsce przejmują usługi internetowe. Serca „mobilnych” Polaków podbijają natomiast aplikacje pozwalające na kontrolę stanu konta o każdej porze.
Smartfony stanowią 47% rynku telefonów komórkowych w Polsce (według raportu „Mobile Tracker”), a pakiety transmisji danych oferowane przez wszystkich operatorów czynią korzystanie z usług m-bankowości jeszcze łatwiejszym. Poza dostępem do stanu konta, przez telefon chcemy też dokonywać przelewów elektronicznych lub płatności opartych o technologię near field communication (NFC) oraz wypłat z bankomatu bez karty.
Banki inwestują w nowe technologie – która aplikacja
ma najwięcej zwolenników? Według danych Google Play, wśród aplikacji na
Androida pierwsze trzy miejsca zajmują odpowiednio: mBank, INGMobile oraz
BZWBK24 mobile.
Organizatorzy plebiscytu, PayU SA oraz Bankier.pl, przedstawili na infografice „Polska bankowość mobilna” najciekawsze funkcje oraz usługi bankowe dedykowane tabletom i smartfonom.