30-sekund reklamy za 3 mln dolarów

Piwny potentat Anheuser-Busch zapowiedział, że wyemituje pięć reklam w czasie tegorocznej transmisji Super Bowl, czyli finałowego meczu ligi futbolu amerykańskiego.

Co roku Super Bowl jest wielkim wydarzeniem w branży reklamowej. Cena emisji spotu w jest rekordowo wysoka. W tym roku mecz, który odbędzie się w Teksasie 6. lutego pokaże telewizja Fox. A firmy prześcigają się w walce o uwagę klienta i szykują specjalne spoty. W 2009 r.l wpływy z reklam emitowanych przed, po i w czasie meczu wyniosły aż 206 mln dolarów.

Jedną z firm, która wydaje najwięcej jest gigant przemysłu piwowarskiego Anheuser-Busch. W tym roku - 23. raz z rzędu - będzie jedynym producentem piwa reklamującym się w czasie SB.

Anheuser-Busch w swoich reklamach będzie nadal koncentrować się na popularnych w USA markach Budweiser i Bud Light. Ale w tym roku, po raz pierwszy browar będzie reklamować belgijskie piwo Stella Artois. To efekt tego, że od 2008 roku firma jest kontrolowana przez belgijski InBev.

W czasie, w którym emisja 30-sekundowego spotu kosztuje około 3 mln dolarów tylko Pepsico może konkurować z Budweiserem, jeżeli chodzi o liczbę spotów.

Źródło: money.pl

ostatnia zmiana: 2011-11-05
Komentarze
Polityka Prywatności