30-sekund reklamy za 3 mln dolarów
Piwny potentat Anheuser-Busch zapowiedział, że wyemituje pięć reklam w czasie tegorocznej transmisji Super Bowl, czyli finałowego meczu ligi futbolu amerykańskiego.
Co roku Super Bowl jest wielkim wydarzeniem w branży reklamowej. Cena
emisji spotu w jest rekordowo wysoka. W tym roku mecz, który odbędzie
się w Teksasie 6. lutego pokaże telewizja Fox.
A firmy prześcigają się w walce o uwagę klienta i szykują specjalne
spoty. W 2009 r.l wpływy z reklam emitowanych przed, po i w czasie meczu
wyniosły aż 206 mln dolarów.
Jedną z firm, która wydaje najwięcej jest gigant przemysłu piwowarskiego
Anheuser-Busch. W tym roku - 23. raz z rzędu - będzie jedynym
producentem piwa reklamującym się w czasie SB.
Anheuser-Busch w
swoich reklamach będzie nadal koncentrować się na popularnych w USA
markach Budweiser i Bud Light. Ale w tym roku, po raz pierwszy browar
będzie reklamować belgijskie piwo Stella Artois. To efekt tego, że od
2008 roku firma jest kontrolowana przez belgijski InBev.
W czasie, w którym emisja 30-sekundowego spotu kosztuje około 3 mln
dolarów tylko Pepsico może konkurować z Budweiserem, jeżeli chodzi o
liczbę spotów.
Źródło: money.pl
ostatnia zmiana: 2011-11-05