Zwrot towaru kupionego na raty

Kupowanie produktów na raty jest wciąż bardzo popularne. Sklepy kuszą klientów niskimi ratami i brakiem oprocentowania. Co należy zrobić w sytuacji, gdy zajdzie jednak potrzeba zwrócenia zakupionego w ten sposób towaru?

Oddanie do sklepu produktu kupionego na raty wiąże się z koniecznością zamknięcia kredytu. Odstąpienie od umowy kredytu ratalnego jest możliwe w terminie 10 dni, liczonych od daty, w której została zawarta.

W przypadku umów zawieranych na odległość – np. w sklepie internetowym – termin ten jest wydłużony do 14 dni. Przed oddaniem towaru do sklepu, najlepiej jest skontaktować się ze Sprzedawcą i ustalić warunki zwrotu. Zwracając towar warto jest zwrócić się do Sprzedawcy o wystawienie pisemnego potwierdzanie jego przyjęcia. Dokument ten powinien zawierać numer umowy kredytu, którym zakup był finansowany.

W ten sposób kupujący, będzie mógł udokumentować dokonanie zwrotu towaru. Niezależnie od rozwiązania tematu zwrotu towaru ze Sprzedawcą, warto poinformować o odstąpieniu od kredytu również Bank - zdecydowanie przyspieszy to proces zamknięcia kredytu. W wyniku zwrotu towaru i związanego z tym odstąpieniem, pieniądze z kredytu, które otrzymał sklep jako płatność za zakupy Klienta, zostaną zwrócone do banku, a zaciągnięty przez kupującego kredyt zostaje anulowany.

Jeśli produkt został częściowo zakupiony z własnych środków, za pomocą gotówki lub karty płatniczej – Klient powinien żądać od sklepu zwrócenia wpłaconej kwoty. W przypadku odstąpienia od umowy kredytu, klient może być zobowiązany do poniesienia kosztów opłaty przygotowawczej oraz kosztów ustanowienia zabezpieczenia – jeśli takie koszty zostały uwzględnione w umowie kredytowej.

Źródło: money.pl

ostatnia zmiana: 2011-11-05
Komentarze
Polityka Prywatności