Zwrot towaru kupionego na raty
Kupowanie produktów na raty jest wciąż bardzo popularne. Sklepy kuszą klientów niskimi ratami i brakiem oprocentowania. Co należy zrobić w sytuacji, gdy zajdzie jednak potrzeba zwrócenia zakupionego w ten sposób towaru?
Oddanie do sklepu produktu kupionego na raty wiąże się z
koniecznością zamknięcia kredytu. Odstąpienie od umowy kredytu ratalnego
jest możliwe w terminie 10 dni, liczonych od daty, w której została
zawarta.
W przypadku umów zawieranych na odległość – np. w sklepie
internetowym – termin ten jest wydłużony do 14 dni. Przed oddaniem
towaru do sklepu, najlepiej jest skontaktować się ze Sprzedawcą i
ustalić warunki zwrotu. Zwracając towar warto jest zwrócić się do
Sprzedawcy o wystawienie pisemnego potwierdzanie jego przyjęcia.
Dokument ten powinien zawierać numer umowy kredytu, którym zakup był
finansowany.
W ten sposób kupujący, będzie mógł udokumentować dokonanie
zwrotu towaru. Niezależnie od rozwiązania tematu zwrotu towaru ze
Sprzedawcą, warto poinformować o odstąpieniu
od kredytu również Bank - zdecydowanie przyspieszy to proces
zamknięcia kredytu. W wyniku zwrotu towaru i związanego z tym
odstąpieniem, pieniądze z kredytu, które otrzymał sklep jako płatność za
zakupy Klienta, zostaną zwrócone do banku, a zaciągnięty przez
kupującego kredyt zostaje anulowany.
Jeśli produkt został częściowo
zakupiony z własnych środków, za pomocą gotówki lub karty płatniczej –
Klient powinien żądać od sklepu zwrócenia wpłaconej kwoty. W przypadku
odstąpienia od umowy kredytu, klient może być zobowiązany do poniesienia
kosztów opłaty przygotowawczej oraz kosztów ustanowienia zabezpieczenia
– jeśli takie koszty zostały uwzględnione w umowie kredytowej.
Źródło: money.pl
ostatnia zmiana: 2011-11-05