To mieszkańcy Stanów Zjednoczonych, ale także regionu Azji i Pacyfiku, napędzają handel przez przenośne urządzenia. Jak ocenia firma analityczna ABI Research - przez smartfony i internetowe urządzenia przenośne kupuje się rocznie towary za 10 mld USD.
Najszybciej rośnie sprzedaż przez urządzenia mobilne i komórki w USA. W 2008 roku osiągała ona wartość 396 mln USD, podczas gdy w 2009 roku było to 1,4 mld USD. ABI Research twierdzi iż w obecnym roku, w związku wychodzeniem USA z kryzysu, podwoi się ona, osiągając poziom 3,4 mld USD. Odbudowujący się po kryzysie rynek zakupu przez urządzenia mobilne biletów lotniczych, wykupywania rezerwacji hotelowych oraz wycieczek może przynieść dodatkowe 1,5 mld USD.
Najczęściej do zakupów elektronicznych używają komórek i mobilnych urządzeń internetowych mieszkańcy USA, Indii, Chin, Australii i Japonii. Poprzez komórki kupuje się zwykle bilety (lotnicze, kolejowe i inne), rezerwuje wycieczki i hotele. Segment ten stanowi ok. 30 proc. wszystkich zakupów przez urządzenia mobilne ( w USA 31 proc.). Na drugiej pozycji znajduje się drobny sprzęt elektroniczny (20 proc.), na trzeciej - książki, płyty CD i DVD ( około 13 proc. globalnie, w USA 9 proc.).(PAP)
Foto: automatex.com.pl