Internet zgarnia co siódmą złotówkę z reklamy
Wydatki na reklamę w sieci w pierwszym kwartale wzrosły o ponad 18 procent. Reklamodawcy wydali w internecie 213 milionów złotych.
Jak wynika z raportu domu mediowego Starlink, wartość netto całego rynku reklamowego w pierwszym kwartale 2010 wyniosła 1,567 miliarda złotych. Tym samym kwota ta wzrosła o 0,2 procent w porównaniu do pierwszego kwartału 2009 roku. Najlepiej w zestawieniu wypadł internet. Aż o 18 procent wzrosły wydatki na reklamę w sieci. Pozostałe media nie notują tak dobrych wyników: wydatki na telewizję wzrosły jedynie o 1,9 procenta. Z kolei dość spore spadki notują magazyny, prasa oraz nośniki reklamy zewnętrznej.
Najwięcej w internet inwestują branże finansowa i motoryzacyjna. Spadek wydatków reklamowych na nośnikach zewnętrznych jest spowodowany przesunięciem budżetów do telewizji i internetu.
Warto wspomnieć, że w drugim kwartale może nie być już tak dobrze. Z powodu żałoby narodowej na początku kwietnia wielu reklamodawców wycofało swoje kampanie. Reklam nie emitowały największe stacje telewizyjne oraz rozgłośnie radiowe. Spokojniejszy był również internet - serwisy nie organizowały konkursów, brakowało kreacji na największych portalach.
Źródło: money.pl
ostatnia zmiana: 2011-11-05