Wyślij PIT przez Internet! To prostsze niż myślisz - Wystarczy 5 kroków! Aby skutecznie wysłać zeznanie podatkowe nie musisz posiadać tzw. kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
Krok I Ściągnij i uruchom aplikację
e-Deklaracje Desktop.
To prosty i intuicyjny program. Dzięki niemu łatwo, szybko i bez problemu
złożysz swoje zeznanie podatkowe.
Krok II Wybierz i wypełnij Twój formularz PIT.
Program jest bardzo przyjazny dla użytkownika - „podpowiada” dalsze kroki i sam
wypełnia niektóre pola. W aplikacji można stworzyć własny profil użytkownika.
Dzięki temu dane raz wprowadzone do profilu są automatycznie umieszczane w
odpowiednich polach nowego formularza. Program zapamiętuje też kopie robocze
wypełnionych formularzy i wcześniej złożone deklaracje.
Krok III Wprowadź dane autoryzujące do podpisania zeznania.
Aby skutecznie wysłać zeznanie podatkowe nie musisz posiadać tzw.
kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Wystarczy, że w danych autoryzujących
do podpisania zeznania wpiszesz w polu „Kwota przychodu z zeznania za poprzedni
rok” kwotę przychodu z zeznania lub rocznego obliczenia podatku za rok 2008
albo wartość „0” (zero) w przypadku gdy za rok 2008 nie zostało złożone żadne
zeznanie lub obliczenie.
Krok IV Wyślij swoje zeznanie.
Przed wysłaniem sprawdź swoje dane.
Krok V Pobierz i zachowaj Urzędowe Poświadczenie Odbioru –
tzw. UPO.
Po wysłaniu Twoich danych nasza aplikacja odbiera numer referencyjny, który
służy do automatycznego pobrania Urzędowego Poświadczenia Odbioru (UPO). Po
pobraniu UPO ręcznie lub automatycznie, Twoje zeznanie zostanie sklasyfikowane
jako odrzucone albo przyjęte przez system e-Deklaracje. Prawidłowo złożony
dokument uzyska status 200 – „Przetwarzanie dokumentu zakończone poprawnie”.
Wyświetl UPO - po czym dane z dokumentu wydrukuj. Pamiętaj, że Urzędowe
Poświadczenie Odbioru (UPO) jest jedynym dowodem potwierdzającym złożenie
zeznania w formie elektronicznej.
Źródło: http://e-deklaracje.mf.gov.pl/