Politechnika Warszawska, Wojskowa Akademia Techniczna im. Jarosława Dąbrowskiego, Politechnika Poznańska, Politechnika Gdańska, Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie oraz Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach wzbogacą się o nowoczesne sale wykładowe i laboratoria badawcze. Umożliwią studentom uczestniczenie w transmitowanych na żywo wykładach naukowych sław z zagranicy czy symulacje doświadczeń naukowych.
Opis finansowanych projektów:
1. POLITECHNIKA WARSZAWSKA – 39 933 000,00 PLN
Przedmiotem
projektu jest rozbudowa Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych
oraz utworzenie sieci specjalistycznych laboratoriów dydaktycznych.
Projekt zakłada również wyposażenie uczelni w niezbędny sprzęt i
aparaturę naukową oraz wdrożenie koncepcji informatyzacji, które
pozwoli na wzrost jakości kształcenia, swobodną pracę na wysokiej klasy
sprzęcie i oprogramowaniu, zapewni bezpieczeństwo danych i pozwoli na
wprowadzanie innowacyjnych zastosowań.
2. WOJSKOWA AKADEMIA TECHNICZNA IM. JAROSŁAWA DĄBROWSKIEGO – 25 570 440,27 PLN
Uczelnia
gruntownie przebuduje jeden ze swoich budynków na cele dydaktyczne
Wydziału Mechatroniki, zakupione zostanie ponadto wyposażenie do
prowadzenia nowoczesnej działalności edukacyjnej, naukowej i badawczej.
Nowoczesna technologia ICT pozwoli na wizualizacje i symulacje, a tym
samym lepsze zrozumienie przez studenta złożonych procesów oraz zjawisk
zachodzących w systemach mechatronicznych – wiedza ta jest bardzo
trudna do opanowania przez studenta przy wykorzystaniu „klasycznej”
bazy i pomocy dydaktycznych oraz dostępnej literatury.
Projekt wpisuje się w dokumenty strategiczne na poziomie krajowym i międzynarodowym. Jego realizacja przyczyni się także do intensywniejszej międzynarodowej współpracy pracowników i studentów WAT.
3. POLITECHNIKA POZNAŃSKA – 87 027 730,00 PLN
Uczelnia
stworzy nowoczesne Centrum Dydaktyczne Wydziału Technologii Chemicznej,
dzięki nowoczesnemu wyposażeniu i najnowszym technologiom
informatycznym wykładowcy i studenci będą mogli korzystać z auli, sal
zajęciowych, laboratoriów i aparatury dydaktycznej najnowszej
generacji, umożliwiających naukę na najwyższym światowym poziomie.
4. POLITECHNIKA GDAŃSKA - 24 640 374,00 PLN
W ramach projektu Nowoczesne Audytoria Politechniki Gdańskiej
uczelnia przeprowadzi modernizację i rozbudowę audytoriów i sal
wykładowych tak, by uatrakcyjnić tok studiów oraz praktycznie i
nowocześnie ilustrować wykładany materiał dydaktyczny. Łącznie projekt
obejmuje zmodernizowanie infrastruktury dydaktycznej dla 15 kierunków
studiów uznanych za priorytetowe dla rozwoju polskiej gospodarki.
Skoncentrowanie w jednym miejscu specjalistów z tych dziedzin, z
jednoczesnym poważnym doinwestowaniem sprzętowym i aparaturowym,
powinno wytworzyć silny impuls, który zażegna zagrożenia związane z
brakiem wykwalifikowanych kadr niezbędnych dla rozwijającej się
gospodarki.
5. ŚLĄSKI UNIWERSYTET MEDYCZNY W KATOWICACH – 33 439 285,00 PLN
Przebudowa
obiektu nieczynnej pralni szpitala klinicznego w Katowicach-Ligocie
pozwoli na uruchomienie Centrum Dydaktyki i Symulacji Medycznej. W
ramach projektu zakupione zostanie także wyposażenie informatyczne,
meble, symulatory i fantomy medyczne, wyposażenie sal symulacyjnych.
Projekt przyczyni się do wzrostu jakości kształcenia studentów kierunku
lekarskiego i lekarsko-dentystycznego w oparciu o technologie ICT oraz
najnowocześniejsze pomoce dydaktyczne stosowane w nauce medycyny.
Oferta edukacyjna zostanie wzbogacona o prowadzenie zajęć dydaktycznych
z użyciem testów elektronicznych, multimedialnych wykładów czy
transmisji zabiegów włącznie z zabiegami chirurgicznymi.
6. ZACHODNIOPOMORSKI UNIWERSYTET TECHNOLOGICZNY – 42 167 100,00 PLN
W
ramach projektu powstanie Centrum Dydaktyczno-Badawcze Nanotechnologii
czyli zespół 72 laboratoriów, wyposażonych w najnowszą aparaturę
dydaktyczną i nowoczesne technologie. Takie kompleksowe powiązanie
oferty edukacyjnej z nowoczesnymi technikami kształcenia (z
wykorzystaniem narzędzi i technologii ICT) stanowić będzie wielkie
wyzwanie dla młodzieży do podejmowania ciekawych studiów, których
ukończenie będzie gwarantować dobre przygotowanie dla sektora
gospodarki związanej z medycyną, nowymi materiałami i środowiskiem.
źródło: MNiSW