Raport „Finanse i plany finansowe internautów” prezentuje zarówno obecny stan posiadania produktów finansowych przez internautów, jak i ich plany oraz preferencje zakupowe w zakresie tych produktów.
W raporcie zostały przedstawione następujące zagadnienia:
posiadane produkty finansowe,
plany finansowe, intencja zakupu produktów finansowych.
Posiadane produkty finansowe:
określenie, jaki odsetek internautów korzysta z poszczególnych produktów finansowych, takich jak: konto osobiste, konto oszczędnościowe, karta kredytowa, karta debetowa, kredyt, lokata, pożyczka gotówkowa, fundusze inwestycyjne,
określenie, w jakich bankach internauci korzystają z każdego z produktów finansowych,
określenie popularności, sposobów korzystania i opinii internautów o internetowym dostępie do konta osobistego,
korzystanie z usług banków za pośrednictwem internetu,
inne preferencje i zachowania internautów związane z produktami finansowymi.
Plany zakupu produktów finansowych w ciągu pół roku następującego po badaniu:
określenie, jaki odsetek internautów planuje zakup poszczególnych produktów finansowych,
poznanie sposobu, w jaki internauci poszukują informacji przed planowanym zakupem produktów finansowych,
poznanie czynników ważnych przy wyborze konkretnego produktu,
poznanie przewidywań badanych dotyczących własnej sytuacji ekonomicznej na koniec 2009 roku oraz oceny wpływu kryzysu finansowego na ich życie.