W hipermarketach Wielkanoc już w pełni
Ostatni tydzień przed Wielkanocą to okres wzmożonych zakupów. Sieci handlowe generują wtedy rekordowe obroty. Nie są one tak wysokie, jak przed Bożym Narodzeniem, ale wiosną to zdecydowanie najlepszy okres dla handlu detalicznego. Hipermarkety starają się przekonać klientów, że to właśnie u nich są najlepsze produkty i specjalne oferty, zwłaszcza teraz, gdy spowolnienie gospodarcze zaczęło także dotykać sprzedaż żywności, kosmetyków i środków czystości.
Sieci handlowe na różne sposoby starają się przekonać klientów do robienia zakupów właśnie u nich. Real postawił w tym roku na reklamę. Agencja S4 przygotowała dla tej sieci hipermarketów ogólnopolską kampanię promującą przedświąteczne zakupy w jej sklepach. Akcja „WielkaMoc przyjemności w Real” rozpoczęła się 18 marca i potrwa do 13 kwietnia, obejmując działania ATL oraz BTL. Zrealizowanie przez Agencję Reklamową S4 kampanii „WielkaMoc przyjemności w Real” jest kontynuacją tej stałej współpracy między firmami. Celem akcji jest przyciągnięcie klientów na przedświąteczne zakupy, zachęcenie ich do korzystania z superofert Real oraz budowanie wizerunku sieci, jako miejsca gdzie zakupy robi się z prawdziwą przyjemnością.
Ogólnopolska kampania kierowana jest do obecnych i potencjalnych klientów sieci hipermarketów, obejmuje spoty TV, outdoor, działania w internecie oraz materiały POS, katalogi i malingi. Za produkcję spotów do tej kampanii odpowiada studio filmowe M5.
W Carrefourze katalog, a w Tesco Moc wielkanocnych tradycji
Hipermarkety Carrefour przygotowały specjalną ofertę świąteczną, zebraną w obszernym, 48. stronicowym katalogu. Katalog jest podzielony ma sekcje, dużą jego część zajmuje wybór mięs i wędlin, ryb i owoców morza, ciast gotowych i artykułów do ich przygotowania. Są też listy produktów, których ceny są takie same jak przed rokiem.
Tesco w swojej ofercie wybija natomiast tylko kilka cen, ale za to wyjątkowo niskich. Kabanosy w tej sieci sklepów są po 9,95 zł za kg, 1,5 litrowa butelka Pepsi kosztuje 3,39 zł, polędwica sopocka 12,95 zł za kg, a winogrona różowe 5,85 zł za kg. W podobnej cenie winogrona sprzedawane są w sieciach dyskontowych. W Tesco trwa zresztą nadal akcja „Dyskontowe ceny”, przybywa artykułów sprzedawanych pod wprowadzonymi niedawno markami własnymi.
W Auchanie też obowiązuje nowa gazetka promocyjna, a w niej winogrona nawet tańsze niż w Tesco, po 5,49 zł za kg. Nowa gazetka promocyjna pt. Wielkanoc jest udostępniona na stronie internetowej Auchana i obowiązuje od 1 do 11 kwietnia 2009 roku.
Wesołych Świąt życzy swoim klientom E.Leclerc, polecając na pierwszej stronie gazetki promocyjnej szynkę konserwową po 10,99 zł za kg. W ofercie tej sieci jest jeszcze m.in. panga po 8,99 zł za kg. Wkrótce okaże się, czy te i inne zachęty sprawią, że Polacy masowo ruszą na zakupy i poprawią nieco nastroje handlowców, obawiających się spadku sprzedaży.
Źródło: handel-net.pl
Foto: toxel.com
ostatnia zmiana: 2011-11-05