Wstępne wyniki AIG Bank Polska SA za 2008 rok

AIG Bank zakończył rok 2008 z wynikiem 224 mln netto, to o 12% więcej niż zakładał zarząd. W minionym roku Bank podejmował szereg działań umacniających jego pozycję na rynku consumer finance, wprowadzając nowe produkty oraz rozbudowując sieć oddziałów własnych i partnerskich.

Wyniki 2008
Zysk brutto ukształtował się na poziomie 288 mln zł, a zysk netto – 224 mln, przewyższając o 12% zakładaną wartość. Wynik na działalności bankowej był o 33% wyższy niż ubiegłoroczny i osiągnął 940 mln zł.


Suma bilansowa wyniosła na koniec 2008 r. 8 mld zł, co oznacza 45% wzrost w stosunku do wartości z 2007 r. W porównaniu do wyników 2007 roku, portfel kredytowy wzrósł o 26%. Wynik z tytułu odsetek był o 28% wyższy niż w 2007 r. i o 8% wyższy niż prognozowany.


Wskaźnik zwrotu z kapitału (ROE), określający rentowność prowadzonej działalności, znalazł się na wysokim poziomie, osiągając 35,7%. ROA na koniec grudnia 2008 wyniósł 3,29%. Współczynnik kosztów do dochodów (C/I – w rozumieniu relacji kosztów operacyjnych do wyniku na działalności bankowej) znalazł się na bardzo dobrym poziomie 36%.
Współczynnik wypłacalności AIG Banku na koniec grudnia 2008 r. osiągnął 13,07%.

 

Grzegorz Rojewski, prezes AIG Banku: "Ubiegłoroczne, dobre wyniki banku to rezultat konsekwentnej polityki w zakresie efektywnej sprzedaży produktów kredytowych oraz rozwoju kanałów dystrybucji – w tym oddziałów w sieci AIG Bank Polska Finanse dla Domu, zarówno własnych, jak i franczyzowych. Osiągnęliśmy je pomimo wyzwań, z jakimi przyszło nam się zmierzyć w czwartym kwartale 2008. Strategia banku na rok bieżący została dostosowana do nowych warunków gospodarczych. W tych okolicznościach atutem i siłą AIG Banku jest jego model biznesowy – koncentracja na kredytach konsumpcyjnych udzielanych na niewielkie kwoty i krótkie okresy. Co istotne, AIG Bank prowadzi działalność wyłącznie na rynku polskim i w walucie narodowej: nie posiada ekspozycji walutowej – nie prowadzi operacji, które mogłyby potencjalnie wiązać się z tzw. ryzykiem walutowym. W bieżącym roku Bank koncentruje się na pogłębianiu relacji z obecnymi klientami, rozwijając dotychczasową politykę  cross-sellingu oraz wprowadzając nowe produkty finansowe".

 


źródło: AIG Bank


ostatnia zmiana: 2011-11-05
Komentarze
Polityka Prywatności