AIG Bank zakończył rok 2008 z wynikiem 224 mln netto, to o 12% więcej niż zakładał zarząd. W minionym roku Bank podejmował szereg działań umacniających jego pozycję na rynku consumer finance, wprowadzając nowe produkty oraz rozbudowując sieć oddziałów własnych i partnerskich.
Wyniki 2008
Zysk brutto ukształtował się na poziomie 288 mln zł, a zysk netto – 224 mln,
przewyższając o 12% zakładaną wartość. Wynik na działalności bankowej był o 33%
wyższy niż ubiegłoroczny i osiągnął 940 mln zł.
Suma bilansowa wyniosła na koniec 2008 r. 8 mld zł, co
oznacza 45% wzrost w stosunku do wartości z 2007 r. W porównaniu do wyników
2007 roku, portfel kredytowy wzrósł o 26%. Wynik z tytułu odsetek był o 28%
wyższy niż w 2007 r. i o 8% wyższy niż prognozowany.
Wskaźnik zwrotu z kapitału (ROE), określający rentowność
prowadzonej działalności, znalazł się na wysokim poziomie, osiągając 35,7%. ROA
na koniec grudnia 2008 wyniósł 3,29%. Współczynnik kosztów do dochodów (C/I – w
rozumieniu relacji kosztów operacyjnych do wyniku na działalności bankowej)
znalazł się na bardzo dobrym poziomie 36%.
Współczynnik wypłacalności AIG Banku na koniec grudnia 2008 r. osiągnął 13,07%.
Grzegorz Rojewski, prezes AIG Banku: "Ubiegłoroczne, dobre wyniki banku to
rezultat konsekwentnej polityki w zakresie efektywnej sprzedaży produktów
kredytowych oraz rozwoju kanałów dystrybucji – w tym oddziałów w sieci AIG Bank
Polska Finanse dla Domu, zarówno własnych, jak i franczyzowych. Osiągnęliśmy je
pomimo wyzwań, z jakimi przyszło nam się zmierzyć w czwartym kwartale 2008.
Strategia banku na rok bieżący została dostosowana do nowych warunków
gospodarczych. W tych okolicznościach atutem i siłą AIG Banku jest jego model
biznesowy – koncentracja na kredytach konsumpcyjnych udzielanych na niewielkie
kwoty i krótkie okresy. Co istotne, AIG Bank prowadzi działalność wyłącznie na
rynku polskim i w walucie narodowej: nie posiada ekspozycji walutowej – nie
prowadzi operacji, które mogłyby potencjalnie wiązać się z tzw. ryzykiem
walutowym. W bieżącym roku Bank koncentruje się na pogłębianiu relacji z
obecnymi klientami, rozwijając dotychczasową politykę cross-sellingu oraz
wprowadzając nowe produkty finansowe".